pühapäev, 5. oktoober 2008

Kui lapsed tülitsevad...

..., siis pole minu jaoks oluline, kes on süüdi. Piisab põhimõttest, et kakelda ei tohi! Selle all mõtlen ma igasugust vägivalda, mis tekitab teises (või teistes)valjuhäälset protestivaimu. Varem käisin ma tõepoolest J'l sabas ja korrutasin, et ei võta kaaslaselt mänguasja ära, ei tohi lüüa, ei tohi lükata, ei tohi seda ja teist. Enam ei käi, sest ta teab ise ka, et ei tohi. Pealegi tundusin ma seltskondades alati kõige ahistavam ema :) Nüüd keelan ma teatavalt distantsilt aga mitte ainult enda last, vaid ka teisi (ja ma eeldan, et teised lapsevanemad keelaksid ka J'i, kui näevad teda üle piiri astumas - lapsed ju vilkad, ja alati tõesti ei märka). Seega vahel ikka juhtub, et mänguhoos ununeb. Pole hullu: kordamine on Tarkuse Ema ;) Enamjaolt on J'i tülitsemised mängusõpradega seesugused, et tal on just samal hetkel vaja just selle sama leluga mängida, millele pole ta ehk kuid tähelepanupööranud, seega piisab mu lausest: "Ei kakle!" ja lapsed reeglina lahendavad siis olukorra oma äranägemise järgi. Täna hommikune situatsioon oli järgmine:

Lehitsesin laua taga istudes kokaraamatut, kui J puges sülle. Viimasel ajal soovib ta alati, et kõik istuksid "korralikult" (loe: selg toetatud vastu seljatuge) ja ütles mulle: "pikali!". Mina aga tahtsin sirge seljaga olla mitte lamada toolil (sest vastasel juhul poleks ma näinud lugeda) ja seega vaidlesin talle vastu. Kui ta oli andnud mulle käsklusi nii korda umbes kolm, siis ütles ta range tooniga: "Ei kakle!" :D ja mina ei suutnud naeruturtsatust tagasi hoida... Teretulemast aeg, kus laps on kodu peegel! :)



Eile õhtul oli trall suur, sest J kohtus oma väikeste sugulastega: toas oli neli last, keskmine vanus 2 aastat ja 10 kuud :) Üllataval kombel said kõik äärmiselt hästi läbi. E lõikas J'le jälle lühikese krutski-soengu. Mina ei tea, mis põhjusel, kuid alati, kui J'i juuksed lühikeseks lõigatud, on ta sellise vempude ja pahanduste plaanija näoga...



(isegi sellel pildil on tal see nägu mu meelest)

Kurb uudis:

Täna hommikul algas J'l nohu :(, ja homme pidime me minema vaktsineerima... See jääb nüüd ära ja seega linna ei torma. Loodan, et teepuuõli, sibul, küüslauk, jalavannid, nuuskamine teevad oma tööd korralikult, sest järgmisel pühapäeval tahaks sõber-poiss T.T.'le õnne soovida ;)

Kommentaare ei ole: