pühapäev, 2. november 2008

Praeahju läheduses...

... ei saa mina kunagi rahulikult olla, ikka pean ma sinna midagi küpsema pistma. Nii juhtus ka eile :). Natuke arvutis surfamist: sest kuskilt tuli ju isuäratav küpsetis leida. Retsept pärineb sellest blogist.

Quiche forelli ja brokoliga
Angeelika Kang, Monika Kelle "Juusturaamat" lk 52

Põhi: 3 dl jahu, 150 g võid, 1 tl soola, 2 sl külma vett

Täidis: 300 g forellifileed, soola ja musta pipart, 100 g krevette (need jäid välja, sest tavaliselt pole meil neid nii igaks juhuks külmikus), 1 väiksem brokoli, 3 muna, 3 dl vahukoort, soola ja musta pipart, 1 küüslauguküüs, 100 g juustu, hakitud murulauku

Näpi jahu, sool ja või purutaoliseks massiks. Lisa vesi ja sega ühtlaseks tainaks. Keera tainas kilesse ja pane pooleks tunniks külmkappi. Lõika forellifilee kuubikuteks. Lõika brokoli õisikuteks ja auruta või keeda 1 minut. Sega omavahel munad, koor, sool, pipar, purustatud küüslauguküüs, riivitud juust ja hakitud murulauk. Rulli tainas jahusel laual ümmarguseks kettaks, mis on vormist 10 cm suurem. Tõsta tainas pirukavormi põhja ja servadele. Küpseta põhja 250 kraadises ahjus 7-10 minutit. Aseta eelküpsetatud põhjale forellikuubikud ning maitsesta need soola ja pipraga. Aseta peale ka krevetid ja brokoliõisikud. Vala üle muna-kooreseguga. Küpseta 200-kraadises ahjus veel 25 minutit.
Tavaliselt ma olen üritanud muretainast hakkida noaga ja iga kord ma kirun retsepti, kuna tulem jääb selline pudisev mitte ühtlase massina. Seekord lasin näpud ikka käiku ja õigesti tegin! Nii superhead tainast pole mul varem veel tulnud!!! Enne ahju nägi see pirukas välja selline:

Sel ajal, kui pirukas küpses, ärkas lõunaunest J, kellel oli mingi eriline hellusehoog peal. Tavaliselt hakkab ta kohe tegutsema, kuid vahel tahab mingi pooltunnikese veel süles istuda. Nii ma siis olin temaga hõivatud, kui ahi piiksuma hakkas, et küpsetis valmis. Kuna aga ma kohe ei saanud seda väljavõtta, siis umbes minuti küpses ülearu, ma arvan... Sellest hoolimata oli maitse mmm, kui hea! (Ennast kiitmast ei väsi ma eal!)

Kellele maitsevad soolased koogid, siis soovitan soojalt! (süüa kõlbab nii soojalt kui külmalt, aga mulle meeldis soojalt rohkem). Hea, lihtne oli teha ka (laiskade jaoks on muretainas poes müügil ka :D).
PS! Lisasin ka Tosca-õunakoogi pildi, mis pole põrmugi isuäratava välimusega :D, kuid maitses hea ;)

Kommentaare ei ole: