laupäev, 1. jaanuar 2011

2009.aasta lõpus hakati igas meediakanalis pasundama sellest, et eestlased joovad liiga palju alkoholi. Väited tuginevad alkoinfo.ee lehele.

Selle tulemusel hakkas mind huvitama, kui palju joon mina ja kui palju võin neid tulemusi alla tõmata (sest enda arvates tarbin ma alkoholi väga vähe, st peaaegu üldse mitte :D).
Olgu öeldud, et naised ei tohiks ööpäevas juua mitte rohkem kui 2 ühikut alkoholi. Alkoholiühik on 10 g puhast ehk absoluutset alkoholi. See on kogus, mille terve täiskasvanud inimese organism suudab umbes ühe tunni jooksul lagundada. Sõltuvalt kaalust võib see aeg ka erineda.
Arvestatakse seda valemiga: kogus (liitrit) × kangus (%) × 0,789 = alkoholiühikute hulk
Kuna ma kahjuks ei vaadanud peaaegu kunagi joogi kangust, siis ma ei saa päris 100% olla tulemustes kindel... aga arvutamisel aitas mind alko-kalkulaator ja tulemused on jahmatama panevad (vähemasti mulle endale):
Kokku jõin ära 7,32 liitrit erineva kangusega alkoholi.

Jook Kogus (liitrites) Alkoholi ühik
Punane vein 2,80 22,00
Valge vein 0,72 5,60
Vahuvein 2,04 11,20
Liköör 0,12 1,50
Siider 1,40 4,95
Vermut 0,24 2,80
KOKKU: 7,32 48,05

Kui ma nende numbritega nüüd veidi statistikat teen, siis... teeb see päevaseks keskmiseks 48,05:365=0,13 ühikut... mis pole üldse mitte paha (arvestades, et lubatud on kuni 2 ühikut)
Väidetavalt peaks igasse nädalasse jääma vähemalt 3 alkoholi vaba päeva, see teeks aastas siis 365-3*52=156 kainet päeva... see omakorda teeks minu keskmiseks tarbimiseks48,05:(365-156)=0,23 ühikut alkoholi päevas.
Üldiselt oli alkoholiga nii, et ainus aeg, mil end piirasin, oli jaanuari esimese nädal, sest siis toibusin mandlite operatsioonist ja võtsin antibiootikume. Ülejäänud aasta polnud ühtki piirangut... jõin siis, kui tekkis tuju, tahtmine, võimalus või janu...
Aususe huvides olgu öeldud, et enda teada pole ma eales nii palju joonud kui nüüd. Tingitud oli see ka ilmselt sellest, et kuidas ma ikka nulli kirjutan (kuigi märts ja mai olid tegelikkuses täiesti null kuud - lihtsalt polnud huvi). Aga see arvamus võib olla suhteliselt petlik, sest ega ei teadvusta endale tegelikult kogust küll suures plaanis. Sest kui keskenduda liitritele, siis ma ei tahaks küll eriti uskuda, et ma aastas jõin ära peaaegu 7,5 pudelit veini!!!
Õnneks sai see aasta läbi... ja praegu, 01.01.2011 esimese 18h jooksul on mul ära joodud 50ml naabrimehe segatud "näärijooki" (pole õrnemat aimugi, mida see sisaldas... maitse järgi võiks arvata, et tegu oli koorelikööriga, kuid teades naabrimeest, ei imestaks sugugi, kui sinna oli segatud ka vahuveini).
PS. Joodud alkoholi kogus andis mulle aastas 5334 kCal lisaenergiat ja ilmselt on sinna ka see koer maetud, miks mu kaalunumber tõusma hakkas, sest tagasihoidlikud alkoholikogused võivad olla üheks paljudest kaalutõusu riskiteguritest kaudselt ka seepärast, et alkohol suurendab söögiisu.

Lisan siia ka oma alkoholi tarvitamise kuude lõikes
Alkoarvestus:
jaanuar: 2 pokaali punast veini, 1 pokaal vahuveini, 1 tass keema läinud hõõgveini;
veebruar: 1 pokaal valget veini, 2 pokaali vahuveini;
märts: olin terve kuu kaine :)
aprill: 1 pokaal valget veini;
mai: 1 tl kohvilikööri (kooki immutades);
juuni: 2 pokaali punast veini, 2 pokaali gaseeritud puuviljaveini;
juuli:1 pokaal shampanjalist, 1 pokaal valget veini;
august: 4,25 pokaali vahuveini, 2,5 pokaali punast veini, 400 ml siidrit, 200 ml morssi (mida pidasin siidriks :D) Tundub, et peale poolt aastat on julm tagasilöök... Kui juba, siis juba...
september: elan päev korraga.. üritan hoida kainet mõtlemist (üritus pidavat olema luhtaläinud katse :D). 1 pokaal vahuveini; 100cl siidrit;
oktoober: 2 pokaali punast veini; 1 pokaal valget veini; 1,5 pokaali punast veini;
november: 4 pokaali vahuveini; 1 pokaal punast veini
detsember: 2? tassi hõõgveini; 1 pokaal M.T. koduveini; 2,5 klaasi koorelikööri; 1 pokaal valget veini; see aasta võiks juba läbi saada!!!; 2 pokal punast veini; 3 klaasi vermut-sprite kokteili; 1 pokaal vahuveini

Kommentaare ei ole: